FBemailTwitterlinklink

20.04.2017

•••••





Dziś dwie szybkie rzeczy, tzw. bluzka "bez ramion" i dżinsy z naszywkami :)






Do uszycia takiej bluzki potrzebowałam lekko rozciągliwego materiału z "resztek" starej sukienki, kawałka koronki i gumki. Top jest prosty bez żadnych zaszewek czy skomplikowanych przeszyć, nie potrzebowałam więc żadnego szablonu i rysowałam wszystko od ręki. Wystarczy nam obwód biustu, tali, bioder, długość całkowita bluzki, długość od dołu do pachy oraz z góry do pachy i obwód nad biustem łącznie z ramionami :)



Moja bluzka jest króciutka bo tylko do tali i dość dopasowana, te ramiączka też nie są konieczne to raczej taki mój wymysł ;)



Na falbankę potrzebowałam dość dużego kawałka o szer. 20cm i dł. ok 95cm (2x), dł. wyszła ok 70cm większa niż obw. w ramionach.



Chciałam by po wszyciu gumki góra była mocno falbaniasta, a jednocześnie żeby nie opinała zbyt mocno ramion, dlatego materiał jest dłuższy a gumka odrobinę krótsza niż mój obwód ramion. Po zrobieniu tuneliku i wsunięciu gumki, góra bluzki wygląda tak :



Następnie wszywam koronkę do dołu bluzeczki



Przyszywam mocno falbankę do ramiączek topu, przyszywam kawałeczek "metki" na tył i gotowe :)




Podobną bluzkę, top czy nawet sukienkę można zrobić z męskiej koszuli, z bluzki która nam się znudziła, nawet z t-shirtu, lub tak jak ja, z materiału który już za długo czekał na przeróbkę :)


Na koniec odnowione spodnie :) Ozdobić tak można oczywiście nie tylko spodnie, ale i szorty, kamizelki, dżinsowe kurtki a nawet torebki czy buty :)




I tu nie ma co się rozpisywać - bierzemy spodnie (lub inna cześć garderoby) - znajdujemy i/lub kupujemy : naszywki, metki, cekiny, wyszywane kwiatuszki, numerki, literki, w zasadzie wszystko co się da, i naszywamy, naklejamy, zaprasowujemy ( w przypadku niektórych naszywek ), ja oczywiście przyszyłam z racji, że potem można odpruć i użyć ponownie :P
















Można też założyć materiał bardziej na ramiona i bluzka już wygląda inaczej :)




To tyle na dziś :) A w kolejnym poście kurteczka z frędzlami :)

_______________________________

Pozdrawiam

Kinga




8 komentarzy:

  1. Oj Kinga Kinga :) ty to potrafisz wyczarować coś z niczego ;)
    brawo ty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. topik wygrywa! aż narobilas mi chęci na nowe diy! chociaz ostatnio się zrobiłam diyowym leniem ;////// miłego dnia kiniu

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale super top, sama bym sobie uszyła taki. Masz niezwykły talent do takich rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow świetnie to wygląda, zdecydowanie powinnaś częściej coś wymyślać ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. No rzeczywiście, top wyszedł Ci naprawdę fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bluzki bez ramiączek świetne! Super!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie sądziłam, że wykonanie ciuchów może być tak łatwe! A ile można przy tym zaoszczędzić :) Czekam na więcej takich przeróbek.

    OdpowiedzUsuń
  8. wow masz talent! nawet bym nie wpadła na to, żeby tak przerobić stary tshirt :-) szacun!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz po sobie ślad :) Można dyskutować, radzić, pytać, krytykować i chwalić. Nie musisz spamować i reklamować swojej strony, jeśli jesteś na bloggerze czy google+ na pewno do Ciebie trafię ;)